Monday, October 17, 2011

What a Joke.


Seriously- I am such a joke at blogging. Perhaps it is time to shut the thing down....no one even reads anymore, to be sure!

In the meantime, it's a good place to share lyrics from my favorite songs and other sentimental musings for which I have no other outlet.

Tonight- one of the most beautiful songs ever written.
'Taend et lys for mig' - a duet by Anne Dorthe Michaelsen og Bjorn Eidsva. I feel like crying each and every time I hear this song.

Det undrer mig, du stadig er her
så mange gange jeg har bedt dig gå.
Det - og den store vide verden -
er mer', end jeg kan holde rede på.

Når mørket har lagt sig,
har fanget mig i sit garn.
Og jeg står her som et barn
uden een erfaring
er der kun dig.

Tænd et lys for mig,
send et brev, når jeg
ingenting kan forstå.
Knyt et bånd til mig,
hold min hånd, vis mig,
hvilken vej jeg skal gå
gennem vinternatten.

Hvor er den sol, som skulle skinne?
den allermindste stråle se herned.
Det er, som livet lukket inde,
man tror, det varer i al evighed.

Når mørket derude
har bragt mig væk fra mig selv.
Så jeg kun kan sige farvel,
taler som en djævel,
er der kun dig.

Tænd et lys for mig...

Nu står vintermørket for min dør.
Jeg er tom og trist som aldrig før.
Vis mig en vej - bare en lille sti -
ud af mørket som jeg er fanget i.

Tænd et lys for mig...


No comments: